Sunday, August 26, 2007



David Fonseca - Hold Still (feat. Rita)

Little David Boy

In this little town
cars they don't slow down
The lonely people here
They throw lonely stares
Into their lonely hearts


I watch the traffic lights
I drift on Christmas nights
I wanna set it straight
I wanna make it right
But girl you're so far away

Oh, hold still for a moment and I'll find you
I'm so close, I'm just a small step behind you girl
And I could hold you if you just stood still

I jaywalk through this town
I drop leaves on the ground
But lonely people here
Just gaze their eyes on air
And miss the autumn roar
I roam through traffic lights
I fade through Christmas nights
I wanna set it straight
I wanna make it right
But man you're so far away

Oh, I'll hold still for a moment so you'll find me
You're so close, I can feel you all around me boy
I know you're somewhere out there
I know you're somewhere out there

Oh, hold still for a moment and I'll find you
You're so close, I can feel you all around me
And I could hold you if you just stood still
Oh, I'll hold still for a moment so you'll find me
I'm so close, I'm just a small step behind you
I know you're somewhere out there
I know you're somewhere out there
I know you're somewhere out there



"Há quanto tempo não te arde o coração?"
Inês Pedrosa
Como se mede, exactamente, a paixão? Será esta uma forma de Amor?
O que nos capacita a amar os outros?

5 comments:

Ana said...

Catarina! Que post perfeito!!! :)

Beijo grande*

Monica said...

Post perfeito mesmo!

A paixão não é amor. Pode ser o começo deste, ou talvez até não. E suponho que estejamos a falar dessa paixão entre duas pessoas. xD

A paixão não precisa de construção, desponta até do nada às vezes. O amor nunca será assim. Demora, às vezes mais tempo do que aquele que muitos conseguem esperar. E apesar de agr dizerem amo-te por tudo e por nada, nunca alguns desses sairão da paixão ou nem sequer a começaram.

O que nos torna capazes de amar alguém, isso não sei. Como não sei explicar muitos porquês, apenas sentir e às vezes fazer sentir. Mas quando nos amamos a nós tb, somos mais capazes de amar os outros. Penso eu cá para mim :)


E a mim arde-me o coração a algum tempo sim. Mas pensando bem, o meu coração sempre ardeu, porque eu só sei guardá-lo assim. =)

beijinho**

Monica said...

Ahh e a paixão não tem medida. Digo eu, se não somos todos iguais e n andamos ao mesmo ritmo, provavelmente não nos apaixonamos com a mesma força. Ah e eu tb n gosto muito de medidas. Estragam o possivel encanto xD

bjs

Sílvia Lopes said...

epah eu n sabia o k dzr, mas aki a moquinhas ja disse tdo ;)

beijinho***

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.